מנהל עסקים תואר שני

ממנהל עסקים

הציגה פרסומת ככתבה והורשעה בהטעיית צרכנים

הציגה פרסומת ככתבה והורשעה בהטעיית צרכנים

בית משפט השלום בחיפה הרשיע את חברת גרסיוסו ומנהלה, רן הרינג, בגין הטעיית הציבור, בכך שפרסמה מודעת פרסומת שנראית ככתבה מקצועית של רופאה בצרוף תמונתה, כאשר היא ממליצה על שימוש במוצרי החברה

אורנה יפת

פורסם: 16.11.06, 09:28
חברת גרסיוסו ומנהלה, רן הרינג, הורשעו בבית המשפט השלום בחיפה בגין הטעיית הציבור, אי קיום חובת גילוי לצרכן ופרסום פרסומת בצורה של כתבה, בניגוד לחוק הגנת הצרכן. ביהמ"ש קבע כי הנאשמים פרסמו מודעת פרסומת שנראית ככתבה מקצועית של רופאה בצרוף תמונתה, בה היא ממליצה על שימוש במוצריהם, לאחר שהשתמשה כביכול במוצרים.

משרד התמ"ת הגיש נגד החברה כתב אישום על כך ששיווקה בסוף שנת 2001 וב-2002, בדרך של טלמרקטינג באמצעות מודעות פרסומות בעיתונות הכתובה, כדורים שמטרתם לגרום לשדיים של נשים לגדול, כאשר במודעות שפורסמו נאמר כי הכדורים הינם "הפיתרון האולטימטיבי הטבעי להגדלה, הרמה וחיזוק החזה ב- 95% הצלחה, ללא תופעות לוואי". כמו כן, נכתב במודעות, כי "לאחר מחקר מעמיק ופיתוח מעבדתי מקיף, הגיעו לישראל קפסולות REAL PUSH UP". בתמ"ת מציינים כי פרסומות מסוג זה נעשו גם לגבי מוצר העונה לשם BEAUTIFUL.

 

השופטת ניצה שרון קבעה, כי לא נערך כל מחקר מעמיק שעליו יכלו הנאשמים להצביע שחקר את הסגולות של המוצרים שמכרו, ואת יכולות הפעולה שלהם כפי שהוצהר בפרסומת מטעמם. "כמו כן", קבעה השופטת, "לא הייתה בידי הנאשמים הוכחה בדוקה מחקרית לקביעה של אחוזי הצלחה לאחר השימוש במוצרים בשיעור של 95% ובכך, הטעו את הצרכנים בפרסומת. הנאשמים הגדילו לעשות ושלחו מכתבי 'התחייבות להצלחה' החתומים כביכול בידי ד"ר או מהנדס מזון, כדי להטעות את הצרכניות לחשוב שהמוצרים מגובים בבדיקת גורמים רפואיים מוסמכים".

 

בנוסף, קבעה השופטת, כי השפעת הכדורים, אותם שיווקו הנאשמים, אינה מהווה תחליף לניתוח להגדלת החזה, שכן יעילותם, אם ישנה כזאת, מבוססת על תהליכים הורמונליים בגוף האישה, ומשתנים, בין היתר, בהתאם לגילה של האישה. עוד נקבע על ידי בית המשפט, כי המאשימה הוכיחה שפעולת הקפסולות, אם ישנה כזו, מבוססת על ניפוח בלוטת החלב באמצאות העלאת רמת הפרולקטין בגוף האישה, ואין בהליך הזה כדי לגרום לחיזוק שרירי החזה כפי שפרסמו הנאשמים.

 

השופטת אמרה, כי הנאשמים בחרו להסתיר מהצרכניות את העובדה שהקפסולות משפיעות על המאזן ההורמונלי רק בגוף אישה מתחת לגיל 40. על כן, "היה על הנאשמים להימנע מלמכור את המוצרים לנשים בגיל בו לא קיימת בגופן פעילות הורמונלית".

 

המועד לטיעונים לעונש שיוטל על הנאשמים נדחה למועד אחר.
קישור לכתבה המקורית:

נתונים נוספים